Nikko! EDOMURA :)

hej! witajcie :)
Dzisiaj o jednej z najciekawszych miejscowości w Japonii (przynajmniej dla mnie) Nikko!
Nikko jest położone 149 km od Tokio, dostałyśmy się tam pociągiem, który jechał 2,5 godzinki.
Więc nie jest tak źle:) spędziłyśmy tam dwa dni :) i spałyśmy.. uwaga, w namiocie! wreszcie nasz ciężki kolega się do czegoś przydał :D

Ale zaczynamy od początku:
Przyjechałyśmy do Nikko dość późno, udało nam się znaleźć indyjską restauracje nie daleko stacji z bardzo dobrym curry :) Jeśli ktoś lubi to polecam ^^ pierwszy raz prawdziwe Indyjskie Curry jadłyśmy w Nagoyi

Po naszym pysznym obiadku, ruszyłyśmy w poszukiwanie miejsca na nocleg! Czyli rozbicie naszego namiotu ^^ byłam tak podekscytowana, ponieważ nigdy wcześniej nie miałam okazji by spać pod namiotem! udało nam się znaleźć miejsce nad rzeką i spokojnie spędziłyśmy noc. Po naszej wspaniałej nocy ruszyłyśmy wczesnym rankiem na podbój Nikko!

Nikko - "światło słoneczne" jest znane z bycia jednym z najważniejszych miejsc buddyzmu i shintoizmu. Również w tym pięknym mieście znajduje się mauzoleum pierwszego szoguna Japonii - Tokugawa Ieyasu. W przeciągu kilkunastu lat, w tym mieście powstało wiele sanktuariów i świątyń co czyni te miejsce wyjątkowe.

SHIN KYO

Święty most, który powstał w 1636 roku nad rzeką Daiya. Legenda głosi, że most postał dzięki bogini Jinja Daio, która stworzyła go przy pomocy dwóch węży (czerwony i bały) i pomogła grupie osób która wędrowała na górę Nantai. Most, który wcześniej służył jedynie dla Shogunów i cesarza został wybudowany został zniszczony przez powódź, jednak dzisiejszy most powstał w 1907 roku.

Toshogu

Jest to najważniejsze sanktuarium w Nikko, które możecie zwiedzać pomiędzy 8 rano i 17 popołudniu :) Jest to miejsce spoczynku pierwszego Shoguna Japonii, i jest na pewno warte zobaczenia! Mówię, bo nam się nie udało go zobaczyć 😞

ale pochodziłyśmy dookoła ^^ i też było fajnie!

Nie pokazuję wam rzeczy, które robiłyśmy po kolei.. Do tego mauzoleum doszłyśmy wieczorem, gdyż wcześniej skupiłyśmy się na innych rzeczach - dla nas ważniejszych. takich jak :

KANMAN GA FUCHI

Jest to bardzo ciekawe miejsce powstałe z zetknięcia się lawy,( która spływała z góry Nantai)
 z kryształową wodą rzeki Daiya. to zjawisko utworzyło malownicze stawy, które są świętym miejscem buddyzmu. Wzdłuż ścieżki stoi tam ponad 70 posągów Jizo. Nazywane są one rzeźbami duchów, ponieważ co roku jest ich co raz mniej.

Jest to przepiękne miejsce i wspaniały spacer :) na pewno większości osób, które interesują się przyrodą i tym wspaniałym klimatem Japonii będą zachwycone:)

REZYDENCJA CESARSKA TAMOZAWA

Po naszym małym spacerku, poszłyśmy zwiedzić Rezydencje cesarską Tamozawa. Jest to letnia rezydencja cesarska w której mieści się 106 pomieszczeń. Pomieszczenia te, są połączone korytarzami na jedynym poziomie. Dzięki tym korytarzom utworzyło się 13 wewnętrznych ogrodów.

Rezydencja ta została wybudowana dla księcia Yoshihito i była wykorzystywana przez 3 przyszłych cesarzy aż do 1947 roku:)

toaleta! Po rezydencji poruszamy się bez butów :)

W samej Willi jest wiele piennych eksponatów, i można przez chwile poczuć się jak w bajce. Było bardzo mało ludzi w środku, dzięki czemu mogłyśmy same zwiedzać i podziwiać rezydencje.
Dźwięk cykad, i widok na przepiękny ogród z tradycyjnych pokoi Japońskich na zawsze zostaną w mojej pamięci. Była to magiczna chwila.

EDOMURA - EDO WONDERLAND

Po naszej wycieczce po Nikko postanowiłyśmy pojechać w miejsce, które zasugerowała mi moja nauczycielka Japońskiego:)

Japoński park rozrywki! W którym możemy poczuć się jak w okresie Meji czyli samurajów, gejsz ninja etc. Park jest dość obszerny i oferuje wiele ciekawych atrakcji. Można za nie wielka cenę przebrać się w stroje takie jak Gejsza, samuraj (dla Panów i Pań) Miko i wiele wiele innych.

Co jakiś czas na ulicach specjalnie zbudowanego miasta są można pooglądać przedstawienia. Takie jak walki samurajów, czy kłótnie sprzedawców itp. Wszyscy są przebrani i każdy w tym mieście ma swoją role. Dialogi, sposób poruszania się - wszystko jest tak jakbyście widzieli na starych filmach :)

Również w określonych godzinach możecie wejść do jednego z domów gdzie odbywają się pokazy. Walka ninja z samurajami była dla mnie niezwykła i zdecydowanie najlepsza! Tam to już całkowicie możecie zapomnieć gdzie jesteście! Walki są bardzo realistyczne, czas wydaję się że aktorzy wcale nie udają:)

Zdecydowanie polecam! Jest to wspaniały park rozrywki :) Też gdy wejdziecie na ich strony internetową możecie odebrać zniżkę :) Park jest otwarty od godziny 9.00 do 17.00 i wstęp kosztuje 4700 Yenów.

To koniec na dzisiaj:) Do zobaczenia za tydzień! :)