Prefektura Nagano!

hej! :) dzisiaj chce wam opowiedzieć o naszej wyprawie do Komegane - shi, które położone jest w prefekturze Nagano. Również zabiorę was na doliny Kiso i na wycieczkę to Kamikochi.

3 miesiące przed moją podróżą do Japonii zarejestrowałam się na Couchserfing, by poznać nowych ludzi mieszkających w Japonii i ewentualnie znaleźć dla nas nocleg. Udało mi się poznać Filipińczyka, który mieszka i pracuje w Japonii. Mieliśmy kontakt przez cały okres moich przygotowań. Był to bardzo miły chłopak, który zaproponował bym razem z towarzyszką przyjechała do niego na weekend - i tak też zrobiłyśmy.
Po drodze z Kyoto do Komagane miałyśmy przygodę. Mianowicie, nie miałyśmy zaplanowanego noclegu, więc stwierdziłyśmy że rozbijemy namiot. Jednak plan się nie udał, ze względu na to, że nie mogłyśmy znaleźć odpowiedniego miejsca by się rozpić. Nawet myślałyśmy by rozbić się pod mostem :D, ale na cale szczęście znalazłyśmy nocleg u pobliskiego Japończyka na AirBnb. Japończyk ten nie mówił po angielsku, więc starałam się z nim dogadać po Japońsku, choć mój język nie jest aż tak dobry. Ale daliśmy rade:)

Prefektura Nagano jest położona w centralnej części wyspy Honsiu. Jest ona 2 godzinny jazdy samochodem od Tokio

Komagane

Następnego dnia po kliku przesiadkach dotarłyśmy do naszego kolegi. Przyjechał po nas na stację i od razu zabrał na spacer po jego mieście. Komagane nie jest dużym miastem, ale też nie jest to małe miasteczko. Jednak ma bogatą historię i znajduje się tam świątynia piękna Buddyjska Yamamitsu Maesaji.

Następnie wyruszyliśmy by zobaczyć Park, który znajdował się niemal w środku miasta. By dotrzeć do parku trzeba przejść wiszący most, który jest położony nad rzeką Tenryu.

Sam park jest położony wzdłuż tej właśnie rzeki. Również na jego terenie znajduję się maszyna do której, za nie wielką opłatą można wejść i sprawdzić jak wygląda widoczność w samochodzie podczas tajfunu. Bardzo fajna i pożyteczna rzecz, dla osób (takich jak ja), które nigdy nie miały stycznością z tajfunem (na całe szczęście:))

Nastał już wieczór, więc czas było zorganizować jakieś atrakcje! Nasz host pojechał do sklepu by kupić produkty na domowego grilla, za to my ogarnęłyśmy się po podróży.

pycha!

Również, nasz kolega kupił moje ulubione Hanabi ^^

Była to idealna okazja by mógł spróbować naszą wódkę :) nie za bardzo mu posmakowała :D
Po kilku drinkach ruszyliśmy na karaoke. Zawsze chciałam tego spróbować, jednak nie spodziewałam się jak to będzie dokładnie wyglądało.
Otóż, Karaoke nie oznacza, że idziesz do klubu i śpiewasz ze wszystkimi napotkanymi osobami z klubie. Tutaj zamawia się pokoje, które są na wyłączność. Tak więc cała nasza 3 musiała dokupić trunek by móc skorzystać z zabawy :) W pokoju są dostępne 2 mikrofony, karta manu i wielki telewizor z przeróżnymi piosenkami. Przez telefon można zamówić jedzeni i napoję :)

Dolina Kiso

Następnego dnia, pojechaliśmy samochodem naszego Hosta do doliny Kiso.
Przez ta piękną i malowniczą dolinę, przebiega jedna z dróg początkowych okresu EDO - Nakasendo. W dawnych czasach samurajowie, przemierzali tą drogę by dostać się do Edo (tokio) z Kyoto. Było to naturalne miejsce przeprawy przez Alpy Japońskie. W tamtych czasach były tylko 2 drogi które łączyły stolice. Jedna to Nakasendo a druga Tokaido, która biegła wzdłuż Pacyfiku. Dolina ciągnie się przez 60 km i znajduję się na jej szlaku 11 pocztowych miast z drewnianymi gospodami i sklepami.

Jedynymi z najważniejszych miast tej doliny jest Tsumago, Narai i Magome. Miasta te zachowały wiele z atmosfery dawnych lat. Szlak wygląda dokładnie tak jak wyglądał w epoce Edo.
W tej dolinie najlepiej poruszać się samochodem, ale również można wybrać autobusy, które was zabiorą w ważniejsze miejsca.
Dolina Kiso to nie tylko miasta, ale także przyroda, piękne lasy, rzeka, i urokliwe szlaki.

Jeśli jesteście fanami starej Japonii, zdecydowanie warto pojechać i zobaczyć to miejsce. Tam człowiek się czuję jakby czas, staną w miejscu.

Kamikochi

Kamikochi jest to bardzo popularny resort w Północnych Alpach Japońskich w Nagano. W tym resorcie można zobaczyć jedno z najpiękniejszych widoków na góry. Szlak jest otwarty od Kwietnia do listopada:). Ciągnie się on przez 15 km i jest położony w dolinie rzeki Azusa. Szlak zaczyna się na wysokości 1500 m nad poziomem morza i  ciągnie się wzdłuż tej właśnie rzeki.

Czemu jest tam aż tak ciekawie i wyjątkowo? Nie tylko przepiękna sceneria, ale również widok na czynny wulkan - Yakedake, który ma 2455 metrów wysokości. Nie wspinałyśmy się w górę, jedynie przeszliśmy się po dolinie i tak uważam, że była to piękna wycieczka.

Do tej doliny nie da się dojechać samochodem. Trzeba go zostawić na parkingu i jechać autobusem do stacji Kappabashi i stamtąd dopiero ruszyć w dół doliny.

My wyruszyliśmy z Taisho Pond do Myojin Bridge, jest to jeden z najłatwiejszych szlaków i nie powoduję zmęczenia, ale również możecie spokojnie podziwiać piękno doliny.
Po zejściu z góry każdy, kto chce odpocząć może pomoczyć nogi w gorących źródłach. Jest to wspaniały sposób na zmęczone nogi :)

Tak na zakończenie, chce podsumować ten wyjazd. Zaryzykowałyśmy. Pojechałyśmy do obcego chłopaka, którego poznałam przez Couchserfing. Ale nigdy tego nie będę żałować. Dzięki niemu miałyśmy okazje poznać zupełnie inną Japonię, jaką do tej pory widziałyśmy. Miałyśmy weekend pełen wrażeń i uśmiechu. Od tamtego momentu byłam pewna, że warto ryzykować:) i szczególnie przekonałam się do Couchesefingu, którego jeszcze nie raz użyłyśmy w Japonii :) Również, mogę z czystym sumieniem polecić te 3 miejsca.

Jednak wiem że prefektura Nagano jest jedną z piękniejszych miejsc w Japonii. Jest tam wiele atrakcji, które możecie zwiedzić i zobaczyć. Nam się nie udało, ze względu na czas, ale mam nadzieję, że jeszcze tam wrócę.

To wszystko na dzisiaj, za tydzień opiszę wyjazd do Hiroshimy :)

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na mojego facebooka  https://www.facebook.com/robinsonadaSakury.